When the guy named C come

hula hello yellow~ haha

When I open my blog, I’ve just realized that my previous post tittled “Love Sucks”. however, I’m going to post about romance (again) this time. LOL.

Well you know, I’m struggling about forgetting my feeling towards A. When I have to move on from A it feels like “dear God, how come I’ll meet someone like him again?” It feels like he’s the one and I have to be with him. But, not just me but also my friend, and even my mom, doesn’t approve him. The reason is, both of us is the youngest children. We both stubborn, selfish, and not mature yet. As I’ve said before, he’s a copy of me. He’s me in boy version. That’s way we click in so many levels. We both have the same TV drama series, about curiosity, etc. But in the end, he also disappoint me in so many levels. He’s not to the point, he kept promise me this and that and in the end he blow me off. And I’m tired knowing he lied to me again again. Well, it’s more like he always make excuses and I know that he just doesn’t want to do it. Why can’t he just say to me that he simply doesn’t want to do it. How could I know he lied? Well as I say, he’s me in boy version. I know the way he thinks and his habit. Since I know him so well, and he knows me so well to I became attached to him. I love being around him, it’s the most comfortable place in the world. Where I can be myself, talk about almost everything, and I don’t have to give a fuck about how I looks since he already knew my worst condition (due to our circumstances we already saw how we look when we just wake up). LOL. He can’t help me for most of time. He always put himself first before other (that’s how I thought). So, whenever I feeling sad, depress and wanna cry I come to my friend, also a boy (in my major girls are very rare). Let’s say that he’s name is B.

B is very different from A. He’s not that mature, but at least he’s a little bit more mature than me. He always calmed me down, and say we’re human so it’s normal to make some mistakes, feeling upset, etc. He also said that it’s okay to expect him to do this and that, because we’re human with some feelings. We’re not an idiot because of doing that. One night, I have dinner with him. I’m the one who ask him out, that’s because I’m so frustrated with my college life. At that night I’ve said that I’m tired with A attitude, that he seems jealous when I get close to other guy but he never says anything. Well the other guy means nothing to me, I mean we’re friend but that’s it. We chat each other when we got lonely or have something to discuss, but that’s it nothing more. Long story short, I tell B that he also like the other guy. I’m clearly saying to him that there’s no future for us in the term of romance. We become closer after that night, he often chat me and ask about how I’m doing. We talk about this and that, until I have feeling that he’s weird. In weird I mean that he might be have another motive besides just being my friend. I step back for a few days, and he began to tell me that he likes this girl and ask my opinion about how to get closer to this girl. I relieved. He said that this girl is a little bit difficult, but in the end he’s able to ask her out. I really like my friendship with B, we became very close to each other and I don’t have to worry about his feeling (since he has someone he likes). We chat everyday, saying morning greetings and bye bye goodnight. LOL. However, as the days come, he’s not telling me about that girl anymore. One day, he hasn’t chat me yet, and I become bored so I chat him and said that “I was bored so I chat you”. So he said that, how mean of me to chat him just because I’m bored. He asked what I’m thinking about him. I answered “you’re B”. I asked, what would he wants me to think about him. And he said, “someone special”. Then he asked, “would you become my someone special?”. We often playing around and sweet talks to each other, but we both know it’s just a joke. We both have someone that we really like.However this time, it feels different. I don’t know how to answer him. Is he serious or just joking like usual? I answered him in a funny way, pretending that he’s joking. And I really hope that he’s joking. Actually a few days before he asked me, he came to town and we met. Not only the two of us, there are my other friend, my mom and my sister. My mom met him and approve him, she likes him. I don’t know why, but several days after he asked me, I don’t feel like to talk to him anymore. I just don’t want to. I want to disappear from him. Forever.

I’m avoiding him. For a few days he still try to reach me. I pity him, because he’s lonely and I can’t accompany him. But I keep avoiding him. Then, last saturday 14 May 2016 I met this guy. Lets call him C. Me, my 2 sisters, mom, and dad, also my 2 nieces and brother in law goes to Cilember to accompany mom and dad to college reunion. Long story short, we took a group photo and he’s the one who took it. Well I could say that he took my heart as well, LOL. The moment I saw him for the first time, I can’t hold my smile. I smile. My sisters who saw that automatically know that I’ve been falling in love for the first sight with this guy. And they start collecting data, even telling my mom and dad -.- My Dad looking for his name and phone number, also his current job. After knowing his current job, oddly it’s the sam office as my sister friends. So she asked her friend whether her friend know about him or not. You know what? They’re acquaintance! What a coincidence! Haha but that’s it, nothing happen after that night. I already save his number tho, but what could I do? nothing. haha.

So, that’s the story when the guy named C came..

See ya!

 

love sucks

dari judulnya aja udah ketahuan banget ya ini tentang apa hahaha

pas baca pos-pos sebelumnya geli sendiri gitu deh, betapa diri ini dibuat muter muter sama feeling.

pengen dihapus tapi sayang -,- kan ceritanya ini blog tentang perjalanan hidup gituuu #ceilah

inti postingan ini ya itu love sucks.

mending fokus ke yang lain dulu, kejar cita-cita sebelum nyesel haha

kosongin hati, kalo perlu ditinggal aja dalem laci, digembok terus kunci gemboknya dibuang haha

biar nanti yang emang jodoh yang nemuin kunci itu laci dan bisa buka #ihiiiirrr

 

 

teruntuk kau

teruntuk kau yang kusayangi dengan sepenuh hatiku

kadang aku bertanya, akankah kau merasa kehilangan ketika diri ini tidak ada didekatmu?

teruntuk kau yang tak akan bisa aku miliki

bolehkah aku menjauh darimu? akankah kau baik baik saja ketika aku menjauh?

teruntuk kau yang sering membuatku gelisah

dapatkah kau mengurus dirimu tanpa adanya hadirku? dapatkah kau menjaga dirimu sendiri?

teruntuk kau yang selalu tertuju ke satu orang

bisa kah engkau mengganti dirinya dengan orang lain? seseorang yang dapat menjagamu dan menyangimu seutuhnya. aku tak kan meminta kau untuk memilihku, pilihlah orang lain yang dapat menjagamu, menyayangimu dan mencintaimu

teruntuk kau yang kucintai

apabila kau tak bisa membiarkanku pergi, dapatkah kau menerima kenyataan bahwa diri ini memiliki perasaan yang berbeda terhadapmu? masihkah kau sudi dekat dengan diri ini apabila kau mengetahuinya?

teruntuk kau yang tak tahu tentang perasaan ini

kuingin sekali memberi tahumu, sehingga kau akan berhati-hati apabila berada didekatku. tapi aku tahu kalau aku memberitahumu kau akan lari dariku. dan kita berdua akan saling kehilangan. aku tak pernah ingin menjadi salah satu dari sekian banyak masalah yang telah kau miliki.

teruntuk kau

andai kau tahu aku ingin menjadi tempatmu bersandar, menjagamu, dan merawatmu. aku tahu bahwa kita akan punya kehidupan masing-masing dikemudian hari, tapi sampai hari itu tiba, jika engkau tetap memilih untuk berada didekatku aku tidak bisa menahan diri ini untuk melindungi dan terus menyayangimu. terkadang aku lelah, aku ingin kau paham bahwa ada orang (aku) yang ada disini dan menyangimu sepenuh hati. oleh karena itu, janganlah engkau bersedih. karena tanpa kau sadari, kesedihanmu membawaku turut bersedih.

lucu memang, ketika aku ingin mengungkapkan semua yang kurasa padamu dengan tujuan agar kau tak bersedih. padahal aku tahu betul apabila kau tahu semuanya kau akan lari, dan kau akan bersedih. aku tahu kau juga membutuhkanku. kau tak bisa jauh dariku. kutahu itu. tapi rasa yang kita miliki berbeda.

teruntuk kau yang sering bersedih

tersenyumlah, karena aku akan selalu ada disini menjadi tempat kau bersandar. karena aku akan menyayangimu sepenuh hati, dan mencintaimu dalam diam.

teruntuk kau

do’akanku mampu untuk bertahan. agar kisah ini tetap manis sampai akhir.

あなた

Hey you

Kinda funny because I love it when you said “hei” when you phoned me last time.

Thank you for coming to my live

I don’t know whether you came for good, or just some kind of test from God. 

But still, thanks for coming.

I’ll cherish this moment. 

この気持ちははじめてだから、ちょっと怖いんです。なんか逃げたいんです。

The truth is, I don’t really in the mood when I writing this post. It’s just that every time I have fallen in love for someone I’ve always been posted something in here. It’s kind unfair if I didn’t write anything about you. LOL. 

Even though I’m still not sure if this love or just a crush. I do miss you, but to spend my entire live with you, somehow I can say “yes I want it!” spontaneously. I just can’t. 

Thanks for make me happy, and so far you’ve never made me cry. Omce again, thanks :) 

my first

hula hula hop

for the very first time (after almost 3 years)I’m able to say “yeah! finally I can move on!”

I’ve said those words a few times already actually. but this time is different.

before this time, I’ve tried my best to forget you, to hate you, but in the end, I can’t. I know you won’t love me back, and yet I (was) still in love with you.

そうして 私はあなたに会った、不器用なさん。with you, I don’t have to worry my appearance or how i suppose to talk, I just have to be myself. I can talk almost anything with you. your voice was the main reason for me to move forward. many coincidences happen, coincidences that make me thing that “he” is the one for me (when he’s not). but somehow I can move forward. thank you.

later on december i’ll turn 21st (i know it’s not something to be proud about -,-). I’ve been in love a few times, with a different guy. fall in love, and then he broke my heart, and i fall out love, and then i fall in love again. those (satan) circle. the last one, make my circle change into ==> fall in love at the first sight, knowing the fact that I and that guy was different, one sided love for 2 years, said that i don’t want to love him anymore, try to move on to another guy, hope for his happiness, kinda close to him, fall in love (again) with him, swear that i don’t want to be with anyone except him (it has to be him), gave up on love, MOVE ON.

even after i declare that i moving forward, something happen that make me feel like he know about my feeling and that declaration was for him. “you want to move on from me? yeah just go and try, like a thousand times before, you can’t move on from me. I’m sure that you’ll fall in love with me again. just like the old time.” somehow i can imagine that guy saying those things to me.

不器用なさん は 優しい人 です。there are so many factor that make me thing he knows about my feeling, he doesn’t want to let me go, and maybe somehow, someday we’ll be able to be together. every time i think about that, 不器用なさん make me feel guilty. I won’t move back, i will never look back. 私は 自分 の 将来 に あなた が 欲しい。

不器用なさん, it’s my first to have a crush with someone and yet I don’t want to be his girlfriend. Because I know you’re not that type. You’re the type that only do the thing that God allowed. You wont do something that prohibited by God. such a religious type. it also my first time to feel this kind of happiness. I’m happy that I could sit comfortably with you. that I don’t have to keep searching for a new topic so i can talk with you for such a long time. we talk when we need to talk.

I’m proud that I evolve. I’m evolve from those high schooler love-live, into (maybe) mature love-live. not that kind of “mature”. it’s more calm. i don’t know how to explain it actually -,-

what’s important here is that I’m so happy to meet you, to be with you, and to be myself. the most happiest thing is, I can end this sickening one sided love.

不器用なさん、いろいろ と ありがとうございました。

Bahagia milikku seorang

こんにちは みんなーさん 
おさしぶり です。

di era yang udah serba modern, dimana seluruh ekspresi dan lika-liku kehidupan di ceritakan di social media (termasuk apa yang saya lakukan saat menulis postingan ini). tiba-tiba saya terpikirkan suatu hal “apakah semua hal harus di sharing-kan di media sosial?” dalam pos ini saya akan memaparkan pendapat saya.

langsung saya jawab, jawabannya TIDAK. saya rasa semua orang setuju. lalu jika saya bertanya lagi “apakah setiap momen bahagia harus dibeberkan (dipamerkan) di media sosial?”

sama seperti pertanyaan sebelumnya, jawabannya TIDAK.

pernahkah anda mengalami suatu sikon dimana anda mendapat kebahagiaan yang teramat sangat, hingga andapun tidak rela membaginya ke hal layak umum? ya, itu yang saya rasakan belakangan ini. Alhamdulillah, puji syukur kehadirat Allah SWT. atas rahmat-Nya saya diberikan kebahagiaan teramat sangat. awal mulanya saya reflect ingin men-share momen tersebut. lalu saya berfikir, ketika saya men-share-kan momen itu, pastinya akan tertunggangi rasa ingin pamer meskipun sedikit. dan ketika sudah di-publish ke hal layak, kita tidak bisa menghentikan bagaimana orang lain yang melihat/membaca momen yang kita publish berfikir. mereka pasti memiliki pikirannya sendiri. dan yang namanya social media, tentunya mereka bebas menyuarakan pendapat. bisa jadi pendapat mereka positif, tapi bukannya tidak mungkin bahwa pendapat mereka justru akan menyakiti kita dan membuat kita lupa akan kebahagiaan yang telah diberikan Tuhan kepada kita.

karena menurut pendapat saya, biarlah kebahagian itu diketahui oleh orang-orang yang kupilih untuk tahu. tak perduli orang lain yang sebenarnya tak perlu tahu. cukup aku, kamu, dan orang-orang terdekatku yang tahu. karena yang kuinginkan adalah kebahagiaan milikku seorang.

“through you I learnt that we don’t have to share everything we have. sometimes we have to keep that to ourselves. Thank you for taught me that.”

あたし の 空

langit

layaknya bumi dan lagit, sedari awal berjumpa tak pernah dekat

pada suatu saat, ada kesempatan untuk berdekatan dengan langit

setelah dekat kukagumi dirimu

indah

terkadang aku suka lupa berpijak di bumi jika sedang bersama denganmu

dan sebagaimana di awal, kusadari aku dan kau bagaikan bumi dan langit

sangat jauh tak akan pernah tergapai, apalagi tuk dimiliki

layaknya langit, walaupun kau tahu bahwa itu jauh dan tak akan pernah bisa digapai, semua fakta itu tidak menghilangkan keindahan sang langit.

keindahannya terus terpancar dan membuatmu selalu tertarik untuk memandangi, mengagumi keindahannya

sedari awal sudah tahu akan semua ini, but still, you’re my 空

pernah ku menangis, karena aku begitu menginginkan langit untuk menjadi milikku seorang. tapi tentu saja itu tidak mungkin

dan bersamaan dengan tulisan ini, filosofi langit yang sangat pas dan amat indah untuk dipaparkan

layaknya langit yang sangat jauh, sangat indah, nyaman untuk dipandang, kadang menurunkan hujan, kadang memberikan sinar matahari yang begitu panas, tapi itu semua tidak mengurangi keindahannya

layaknya langit yang kadang menyebalkan, tapi setelahnya tetap dirindukan untuk dipandang

layaknya langit yang tak akan pernah bisa kugapai, hanya dapat kukagumi saja

layaknya langit yang terkadang melelahkan untuk dipandang, aku beristirahat sejenak, tapi setelahnya akan kupandangi lagi

layaknya langit yang dapat membuatku bahagia, meskipun itu bukan milikku

langit yang tak dapat digapai, diraih, apalagi untuk dimiliki, tetapi dapat mebuatku bahagia

jika memang hanya dengan memandanginya saja sudah mebuat tersenyum, untuk apa kugapai

jika hanya dengan mengaguminya saja sudah membuatku bahagia, untuk apa kumiliki

layaknya langit yang akan terus berada diatas, dan bumi dibawah, bagaikan aku dan kamu

tapi itu cukup.

karena layaknya langit, cukup aku memandanginya mengaguminya, kemudian ku bahagia. 

TIRED

berawal dari minjem bb ba hani, terus nengok foto-foto yang ada di gallery. dan ada foto eyang.

jadi keinget pas kejadian hujan abu di surabaya, habis ngabarin orang rumah jari-jari ini reflex mau mencet no. telpon rumah eyang. terus baru inget kalo eyang udah gak ada. kalaupun nelpon ke rumah itu, yang ngangkat bukan eyang.

eyang da kangen.

da kangen banget.

da tau kalo selama kurang lebih 4 tahun da tinggal sama eyang da sering bikin salah, sering ngeyel, sering ngambek pula. eyang selalu nyuruh da beresin kamar. “kau tu anak gadis, bereskan kamar kau tu!” itu yang sering eyang bilang, dan sering juga fiedah cuekin. selalu terngiang kalimat sakti eyang kalo ngebangunin da buat sekolah “da, udah ya eyang gak bangunin lagi!” alhamdulillah sampe sekarang masih inget suara sama nada eyang kalo ngucapin kalimat itu. dijamin setidur apapun pasti langsung loncat kalo denger eyang ngomong gitu. kalo da lagi ngelembur di tengah buat ngerjain tugas, pasti setiap beberapa jam sekali eyang keluar kamar terus ngecek, “gak tidur kau da?” dengan mata yang sayup-sayup. da yang jarang banget keluar dari kamar, pasti kalo pas keluar langsung di suruh makan sama eyang. begitu da pindah ke surabaya, ada kebiasaan yang sampe saat ini selalu da kangenin, kebiasaan nelpon eyang setiap beberapa minggu sekali. walaupun cuma sekedar nanya kabar, nanya udah makan atau belum, seneng aja. dan da kangen hal itu. sering banget pengen nelpon rumah eyang, dan berharap ada keajaiban bahwa eyang bakal ngangkat telponnya. maybe it sounds creepy, but if you love someone this much you’ll hope this too. waktu da masi tinggal sama eyang, sering banget da pulang malem, dan akhirnya ngebuat eyang tidur di kursi karena nungguin cucunya ini pulang. dan yang biasa da lakukan adalah ngebawain eyang makanan, haha. masih inget da sama kebiasaan eyang yang suka nyirih, minum kopi tiap pagi, sambil makan regal atau kalo lagi ada roti ya sama roti. da inget kok eyang itu suka sama roti boy/bun/sejenisnya, sama beard papa juga eyang suka. kalo dibeliin pasti eyang makannya dikit-dikit karena sayang. eyang suka bawain konsumsi habis rapat di tk. dan eyang pasti gak habis kalo makan mi ayam ataupun mi instan, dan pastinya gw yang ngehabisin haha. dan pas udah tau ada yang namanya KP (kerja praktek) pas kuliah, da langsung pengen KP di jakarta. pengen ngajak temen-temen da buat nginep di rumah eyang. pengen pamer masakan eyang yang enak banget, dan betapa rajin dan baiknya eyang. tapi Allah berkehendak lain.

every time i remember you, i’ll remember the last word you said to me. and it keeps haunting me.

eyang maaf, da minta maaf. belum bisa jadi cucu yang baik. dan bahkan melakukan hal yang jahat disaat-saat terakhir eyang. eyang maaf😦

the saddest thing is, i have no chance to say how sorry i am to you. tina-tiba eyang coma, dan gak sadar lagi untuk selama-lamanya😦

yang, do you know, that once in a while I will cry (like when I write this). I will cry because I miss you so much.

because deep in my heart still hoping you come out from your room. because every time i visit your house, i imagine that you were asleep in your room. and will wake up some day.

yang, tapi akhir-akhir ini da capek. da capek karena setiap da kangen sama eyang da pasti nangis-nangis kayak gini. dan ini terus berlangsung. for how long i’ll be like this? no matter how hard i cry, eyang is still died. eyang, your presence in my life just the way too big. and i can’t face the fact that you’re no longer here. sometimes i chose to forget. it’s a lot easier. if i do that, are you going to be mad at me?

eyang da kangen😦

Hati-hati jadi anak ITS!

wah judulnya serem yaaa haha

okayyyy, hey! it’s me (again)

so, this time I wanna share you something. true story that just recently happen to me.

okay, kita mulai dari gw yang lagi menjalani KP di malang. jadi, setiap mahasiswa itu wajib menjalani yang namanya Kerja Praktek alias KP. and as for me, I chose to do my KP in malang. jadi, gw KP di suatu tempat pelatihan di malang. dan berbeda dari kisah-kisah KP yang gw tau, di tempat ini dijamin lo bakal dapet ilmu dan berkembang.

jadi jadi jadiiii, gw sekelompok sama temen gw yang skill-nya sudah super sekali -,- beda 180 drajat sama gw -,-

hari pertama kita disuruh mengerjakan sesuatu yang “nukang” banget. disuruh buat heatsink komponen. pada saat itu kita berdua emang baru pertama kali membuat hal seperti itu, jadi ya everything seems okay to me. in the end of the day, buatan punya temen gw diterima, dan punya gw kagak. jadilah gw harus mengulang kerjaan gw yang tadi. karena gak selesai akhirnya gw lanjut besok.

keesokan harinya, si temen gw itu udah ditarik ke proyek lain. dan jadilah gw mengerjakan heatsink itu sendirian. dan.. pas gw lagi asik ngerjain tiba-tiba mas-mas yang ngasi proyek baru ke temen gw itu nyamperin gw terus ngomong:

Mas-mas (MM): kamu ITS juga ya? jurusan apa?

Mufi (M): elektro mas, bidang studi elektronika.

MM: bisa bahasa pemrograman apa aja?

*hening sejenak sambil gw bengo mikir*

M: hmm.. python bisa sih mas

MM: kalo gitu tau raspberry pi?

*bengo lagi*

M: gak tau mas..

MM: yaudah tolong pelajari ya.

dan dengan seketika gw merasa malu karena gak ngerti apa-apa -,-

oia, jadi temen gw dan ge beda ruangan kerjanya.. nah pas jam pulang gw nyamper ke ruangan doi. isinya bapak-bapak, dosen si, kalo disana disebutnya “instruktur”. dan terjadilah obrolah mengerikan yang membuat gw menulis post ini -,-

Bapak1 (B1): kamu di ruang sebelah diajari apa aja?

M: tadi bikin heatsink terus lanjut belajar nyolder yang bener pak..

MM: habis ini kamu bantu temenmu bikin dokumentasi proyek ya

M: baik pak.

B2: loh kan dia harus bantu saya mantau motor

sebenernya gw udah pengen mangap gede banget, tapi gw tahan. akhirnya mangapnya dalem hati aja -,- udah lupa gw pelajaran mengenai motor -,-

dan secara tiba-tiba bapak1 nyamber,

B1: minta anaknya pak ….. aja.

MM: ia pak, dia mikro-nya kuat itu pak

B2: tapi matlabnya gimana? bisa gak?

dalem hati “anjir seumur-umur gw pake matlab cuma buat praktikum sana metnum doang njir.

B1: ya bisalah pasti masa arek ITS gak bisa kayak gitu.”

NAH!! liat kan tulisan yang gw tulis italic. itu kata kuncinya!

believe it or not, people outside the campus will thought that ITS is a great campus, with smart student in it. tapi ya gak semuanya smart kayak gitu juga -,-

ya kalo día ngira semua anak ITS kayak temen gw kemampuannya ya salah banget, tapi kalo nganggep semua anak ITS kemampuannya kayak gw semua juga salah sih, walaupun lebih mendekat ke pernyataan kedua. karena teman gw itu memang udah terkenal di jurusan dengan pengalaman dan kepintarannya di bidang pemrograman dll.

semenjak mendengar percakapan itu gw jadi ngebayangin kalo gw ditanyain “kamu bisa aplikasi ini? bisa aplikasi itu? bisa bahasa c?” dan gw yakin banget jawaban gw bakal “nggak pak” dan yang paling horor kalo doi ampe nanya “terus yang kamu bisa apa? selama kuliah yang udah kamu dapat apa?” TETOOOOTTTTT, to answer that question, to be honest, i’ll say “I don’t know sir, I already forgot everything i’ve learn.” dan mulai lah timbul pertanyaan mendasar “selama ini gw ngapain aja? kok gak bisa apa-apa gini sih?” gw orangnya emang sibuk organisasi, dan tidak ada salahnya dengan itu. yang salah adalah gw yang mengira bahwa softskill yang orang-orang bilang penting itu hanya BERSUMBER dari organisasi. padahal masih ada yang lain

kalo menurut gw, softskill itu juga termasuk keahlian khusus. keahlian yang gak semua orang ngerti. kalo elektro contohnya kayak bisa bahasa c/vb/pascal, bisa pake aplikasi delphi/matlab/etap dsb. karena mau gimanapun guys kita itu lulusan ITS. istilah “anak teknik” melekat dikita. dan sampai kapanpun pasti akan ada double standard untuk kita, “masa anak teknik gak bisa gini, masa anak teknik gak ngerti itu.” terus kita mau bilang apa? mau bilang “ya gak semua anak teknik kayak gitu kali!” nah satu pertanyak mendasar “kalo gak bisa ini, gak bisa itu, lantas bisanya apa?” TETOT (again)!

KP ini bener-bener membuka mata gw, kalo gw di dunia kerja belom bisa survive karena ilmu yang gw punya hampir gak ada. dan gw bersyukur senggaknya gw tersadar dari sekarang, masih ada (walaupun sedikit) waktu buat ngejar ketertinggalan gw. karena menurut gw, yang sedih itu bukanlah ketika orang berekspektasi rendah terhadap kita, tapi ketika orang berekspektasi tinggi tapi kita gak bisa menuhinnya. nah! itu baru sedih!

terakhir dari gw:

“WAKE UP GUYS!! dunia itu keras, karena gak selamanya kita jadi mahasiswa. harus ada keahlian khusus yang kita punya dan gak semua orang punya. jadi, ayok belajar lebih dari sekarang! dan jangan lupa, kita itu anak ITS, standard-nya tinggi!”

learn

hello!!

hey, long time no see!!

it’s been a while since the last time i posted something in here..

to be honest i have to do my report -,- but i’m incredibly happy right now, so i guess i have to write something in here and after that i’ll continue writing my report

so, as you know i’ve been in love with someone. and it’s almost for two years :”)

but, something came up and i have to move on. i’ve tried so many times to move on. but at that time i can’t  ignore my heart. and italways to turn out “yes i fall in love with you again, and again, and i don’t care” for some certain reason, yes i have to move on.

and it’s time for you. yes you🙂

i’m not expecting such a romantic relationship with you. i just want to learn more about you. i barely speak to you. we’re not seeing each other much. not even texting or communicate on social media.

when i my brain convince my heart that “yes heart, it’s time to let him go. it’s for your own good”. i cried.

can you imagine how it feels to love someone for almost two years?

all i know about love is him. i will smile whenever i receive text/chat from him. my hearts gonna pound so hard whenever we met. and every time i need an advice, i automatically planning to ask him even though i rarely ask him in the end.

to be honest, i don’t know how to act. how can i not smiling if i receive his message? how can i control my heart to not pounding so hard every time you near me?

we often hear this quotes “time heal everything”

you know what? i’m not fully agree with that quotes.

yes it took time to heal, but, if you don’t have any intention to heal your wound, then your wound will never gonna be healed.

and, my way to heal is with learning.

so now i learn to smile for you, not for him. i learn to feel exited whenever i near you or hear your news.

and you know what? it works🙂

only if you can see me now, i’m smiling when i wrote this post. i’m smiling to see your photo. we’re not close and i have no intention to getting close to you, nor flirt you.

once again, i’m not expecting any kind of relationship with you (except friendship), i just want to be free from this very long one-sided-sad-ending love story.

but yes, i’ll stalking on your fb/twitter/path/instagram once for awhile, smiling on your photos. yeah it sounds creepy, but don’t worry, i won’t do anything in the real world😛

from now on, i’ll continue to learn while healing my wound🙂

yep that’s my story

sorry if it sounds so creepy haha, and if it’s so “love dilemma”

but it’s me. if you can’t stand that just stay away. and please don’t talk behind my back, just tell me what you like or dislike about me.

so now i have to back to write my report.. so bye!

ps: i love you🙂

Previous Older Entries

September 2016
M T W T F S S
« May    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930